Onze diensten

SBK accountancy behartigt de volledige boekhoudkundige en fiscale zaken van zelfstandige ondernemers. Van het aanwerven van personeel of fiscale controles tot het doorgroeien naar een vennootschap of het omvormen en stopzetten van de onderneming: SBK begeleidt de zaakvoerder in alle stappen die hij/zij tegenkomt als ondernemer.

Boekhouding

Een correcte boekhouding voeren, is niet alleen een wettelijke verplichting, het is ook een onmisbaar instrument om een goed zicht te krijgen op de financiële situatie van uw zaak en de verdere uitbouw van uw onderneming. Wat wij u bieden:

  • Boekhouding van A tot Z, zowel op ons kantoor als bij u ter plaatse.
  • Voert u liever zelf (deels) de boekhouding? Dat kan. U kan in dat geval bij ons terecht voor alle nodige ondersteuning.
  • Op basis van tussentijdse resultaten stellen wij samen met u een jaarbudget op zodat u op elk moment een actueel zicht heeft op de financiële situatie van uw onderneming en u snel en adequaat de juiste beleidsbeslissingen kan nemen.

Fiscaliteit

Ons fiscaal systeem is bijzonder complex. Als erkende belastingconsulenten staan wij u bij in het vervullen van uw fiscale verplichtingen en het oplossen van fiscale vraagstukken. Wij helpen u bij het correct vervullen van uw BTW-verplichtingen en staan u ook bij op het vlak van personenbelasting en vennootschapsbelasting. Wij streven naar een fiscale optimalisatie met respect voor de wettelijke bepalingen, en verdedigen uw belangen bij fiscale controles en geschilprocedures. Vragen over uw successieplanning? Ook daarmee kunnen we u begeleiden.

Advies - financiële planning - reorganisaties

Bij SBK vindt u de juiste mensen om je te ondersteunen in allerlei complexe vraagstukken die een ondernemer op zijn of haar pad tegenkomt.

  • Wij begeleiden startende ondernemers bij het opstellen van een financieel plan en verzorgen voor u alle opstartformaliteiten.
  • Zowel voor starters als bestaand ondernemingen stellen wij investeringsbudgetten op in het kader van financieringsaanvragen en voeren we de onderhandelingen met banken.
  • Verder staan we de ondernemingen bij in de omschakeling van eenmanszaak naar vennootschap.
  • In het kader van bedrijfsherstructureringen hebben wij ervaring opgebouwd in het fuseren, splitsen en vereffenen van vennootschappen.
  • In de voorbije jaren hebben we een uitgebreid netwerk van experten uitgebouwd met wie we samenwerken bij het oplossen van de meest complexe materies.

Digitalisering

Via ons digitaal platform worden de boekhoudkundige gegevens verzameld en verwerkt. Zo kan u zelf uw openstaande klanten en leveranciers opvolgen en de evolutie van uw bedrijf volgen aan de hand van grafieken en rapporten.